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Pablo alboran solamente tu en ingles
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This was already reported by the ancient Greeks. These cultural aspects and emotions are encapsulated into expressions that, depending on the contexts in which they are used, will become metaphorical ( Hidalgo-Downing, 2020). Communication is often framed under transnational contexts ( Márquez-Reiter & Hidalgo-Downing, 2020) as in the case of pop songs where the audience may get the influence of certain cultural aspects not seen in their native culture. When communicating, humans show their intentions and express emotions because it is the very nature of the act of communicating itself. Palabras clave: Canciones comerciales análisis del discurso metáforas culturales corrientes de pensamiento valores Asimismo, muestran que componer canciones sexualmente provocativas y socialmente controvertidas es una estrategia de marketing que funciona por lo que nuestros jóvenes están constantemente expuestos a estos tipos de mensajes. Los resultados del análisis del discurso indican que las metáforas son culturales y refuerza la idea de diferentes corrientes de pensamiento a ambos lados del Atlántico. Se han identificado 452 composiciones metafóricas en las canciones más populares tanto en español como en inglés, las cuáles han sido analizadas siguiendo el parámetro de los seis temas más recurrentes: amor, sexualidad, felicidad, ambición, locura y violencia. El objetivo de este artículo es analizar el discurso de los compositores de canciones comerciales contemporáneas, y ver qué valores les inculcan a las metáforas.

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RESUMEN Los mensajes subliminales que transmiten las metáforas en las canciones pueden influir en la formación del pensamiento crítico de nuestros jóvenes que posteriormente se verá reflejado en su personalidad. Keywords: Contemporary commercial songs discourse analysis culture-bound metaphors perspective of life values Based on the tendencies of composition of these commercial rhythms, results show that metaphors, being sexually provocative and socially controversial, are used as a strong marketing strategy to which our youngsters are constantly exposed to. The results of the discourse analysis indicate how metaphors are culture-bound and reinforce the idea of a distinct and varied perspective of life on both sides of the Atlantic Ocean. 452 metaphors were identified which have been analysed according to six high frequency themes: love, sexuality, happiness, ambition, madness and violence. The aim of this article is to analyse the discourse of the most popular commercial songs in English and Spanish of song-writers and the values they convey to metaphorical compositions. Personal Investigador en Formación Universidad de HUELVA, EspañaĪBSTRACT The subliminal messages transmitted by means of metaphors in songs could influence the development of critical thinking among our youngsters which will reflect on their personality later in life. “Somos lo que oímos”: metáforas en éxitos comerciales en español e inglés contemporáneos “We are what we hear”: metaphors in contemporary Spanish and English commercial hits “WE ARE WHAT WE HEAR”: METAPHORS IN CONTEMPORARY SPANISH AND ENGLISH COMMERCIAL HITS











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